Se relaterede produkter

apotekeren.dk sætter kunden i centrum

For apotekeren.dk handler det om at sætte kunden i centrum og yde faglig rådgivning ved køb af apoteksvarer, uanset om det sker online eller på det lokale apotek. Det vigtigste er en tryg købsoplevelse, der samtidig gør det nemt og bekvemt for kunden.

Som følge af indsatsen er apotekeren.dk blevet nomineret til e-handelsprisen 2021 i kategorien ”Bedste omnichannel virksomhed”. Det er en anerkendelse af evnen til at skabe gode og sammenhængende kundeoplevelser før, under og efter et køb på tværs af 150 fysiske apoteker og apotekeren.dk.

apotekeren.dk oplever stigende trafik, og det er der flere grunde til. Coronakrisen har fået e-handlen til at stige, og et øget antal danskere giver udtryk for, at de fremover ønsker at handle på nettet[1]. Samtidig ønsker mange forbrugere at bevare de lokale butikker og have muligheden for at handle fysisk, hente inspiration og blive rådgivet.

Click & Collect – en stor succes

apotekeren.dk er en e-mærket webshop med over 14.000 apoteksvarer. De bestilte varer fra onlineapoteket pakkes hver dag og kan herefter afhentes gratis på 150 apoteker landet over.

Apotekervarerne kan også sendes til privatadressen, til en pakkeshop eller til arbejdspladsen. Fragten på købet beløber sig til 29 kr., men er gratis hvis man køber for over 350 kr.

– Vi har gjort det nemt for vores kunder at handle apoteksvarer. Det er muligt at få faglig rådgivning online. Vi tilbyder fleksible leveringsformer som eksempelvis vores populære Click & Collect-koncept, hvor man afhenter de bestilte varer på det lokale apotek. Her får kunden yderligere rådgivning omkring brug, dosering og eventuelle bivirkninger ved produktet, hvis der er tale om et lægemiddel, og kunden kan også få rådgivning om brug af eksempelvis cremer og vitaminer, udtaler apotekspersonale.

Diskret ekspedition

Kombineret onlinebestilling og fysisk udlevering har medført en positiv sidegevinst for de kunder, der ønsker en diskret ekspedition. Varerne er bestilt på forhånd og skal blot udleveres i skranken på apoteket, så andre apotekskunder ikke nødvendigvis skal overhøre visse produktnavne eller emner, der kan opleves særligt følsomme.

På apoteket kan kunderne have en berettiget forventning om en diskret oplevelse, der tager hensyn til den enkelte. En diskret ekspedition handler ikke blot om at trække et nummer eller farverige streger på gulvet, men også om en lav stemmeføring, empati og fornemmelsen for den enkelte kundes særlige behov.

For apoteket handler det om at yde god kundeservice til alle, der klikker ind og bestiller på apotekeren.dk og alle, der kommer ind på det lokale apotek. Der arbejdes løbende med at forbedre kundetilfredsheden, som er et resultat af alt fra indretningen af butikslokalet, ventetiden, udlevering af de bestilte apoteksvarer og trygheden i at have modtaget kompetent rådgivning fra personalet.

Få gode råd fra apoteket – både online og offline

Den gode faglige rådgivning er afgørende, når man køber apoteksvarer og den følger med både online på nettet og offline på apoteket. På apotekeren.dk kan man komme i kontakt med farmaceuter eller farmakonomer på telefon eller via en kontaktformular, og man kan læse relevante artikler om en række sundhedsfaglige emner.

– Vores kunder skal opleve den samme høje kvalitet og faglige viden på tværs af alle kanaler og kontaktpunkter. Det er helt essentielt. Vi skaber en sammenhængende og meningsfuld købsoplevelse for kunden, der skal føle sig i trygge hænder. Vi sætter kunden i centrum og har fokus på faglig rådgivning hele vejen gennem forløbet, udtaler apotekspersonale.

Vil du vide mere? Kontakt dit lokale apotek. 

Gode råd til køb af medicin på nettet

  • Køb kun medicin, der er godkendt af sundhedsmyndighederne
  • Køb kun medicin fra et dansk apotek
  • Vælg altid en e-mærket webshop
  • Sørg for at få råd og vejledning fra faguddannede medarbejdere
  • Vær sikker på, at du får tilstrækkelig information, inkl. indlægsseddel
  • Følg Lægemiddelstyrelsens vejledning om køb af medicin på nettet

[1] Se artiklen ”Eksplosiv stigning i e-handel under coronakrisen: Det er kommet for at blive”, Berlingske, den 19. maj 2020.

Kilder: www.apotekeren.dk, www.danskindustri.dk, www.netdoktor.dk og www.laegemiddelstyrelsen.dk

Få mere faglig viden her

Tilbage til toppen