Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb, når du handler hos os som forbruger.

I relation til lægemidler tilbyder Lyngby Svane Apotek omlevering efter reglerne i købeloven om mangler, hvis apoteket har udleveret et forkert lægemiddel eller ikke har tilgodeset substitutionsreglerne, dvs. ikke har tilbudt dig det billigste generiske lægemiddel.

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt via apotekeren.dk.

Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Lyngby Svane Apotek inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du kan returnere varerne via vores returportal på https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren. Her bestiller du en returseddel.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Lyngby Svane Apotek
Att: webshop
Lyngby Hovedgade 27
2800 Kongens Lyngby

Du bedes venligst beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Der modtages ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto.

Du vil altid få tilsendt en mail, når Lyngby Svane Apotek har modtaget en vare, der er sendt retur. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Få mere faglig viden her

Tilbage til toppen