Betingelser og vilkår

1. KØB HOS APOTEKEREN.DK

Når du køber varer på apotekeren.dk, handler du med Lyngby Svane Apotek, CVR-nummer: 25841042, Lyngby Hovedgade 27, 2800 Kongens Lyngby.

Der er ikke indgået en bindende købsaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Lyngby Svane Apotek.

Selve hjemmesiden apotekeren.dk ejes og stilles til rådighed af ApoWebShop A/S, CVR-nummer: 33870736, Fruebjergvej 3, Boks 81, 2100 København Ø.

Det er desuden ApoWebShop A/S, der, på vegne af Lyngby Svane Apotek, administrerer og faciliterer kundeklubben mitapotekeren.dk.

 

2. RECEPTPLIGTIG MEDICIN

På apotekeren.dk er det muligt at bestille receptpligtig medicin.

Du kan via apotekeren.dk få det fulde overblik over dine aktive recepter, som ligger på det Fælles Medicin Kort (FMK).

Bestilling af receptpligtig medicin foregår på følgende måde:

  1. Du vælger ”receptmedicin” i topmenuen.
  2. Herefter logger du ind med dit NemID.
  3. Du vil nu blive bedt om at indtaste dit CPR. nr.
  4. Der skabes herefter en oversigt over dine recepter baseret på dine aktive recepter på FMK.
  5. For at bestille et givent præparat, skal du klikke på den for præparatet relevante recept.
  6. Du viderestilles nu til en underside med ordination og substitutionsmuligheder.
  7. Derefter lægger du det valgte præparat i indkøbskurven.
  8. Du kan nu vælge at afslutte dit indkøb eller at fortsætte din søgning samt indkøb på øvrige varer på hjemmesiden.
  9. Når du går til betaling, beregnes din pris på baggrund af eventuelle tilskud.
  10. Lyngby Svane Apotek behandler herefter receptordren og sender din vare. Derefter hæves pengene på din konto.

Der er visse receptpligtige lægemidler, som Lyngby Svane Apotek af sikkerhedsmæssige årsager ikke forhandler online. Det drejer sig om de lægemidler, der skal opbevares på køl.

 

3. PRISER

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Den angivne pris på bestillingstidspunktet er den gældende pris.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

 

4. ORDREBEKRÆFTELSE

Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl eller har ændringer til din ordre, bedes du kontakte Lyngby Svane Apotek ved at udfylde kontaktformularen - klik her eller på telefon: 40 20 28 18. Vi modtager telefonopkald mellem 08.30 og 14.30 på alle hverdage. Hvis vi er optaget og ikke kan besvare dit opkald, er du meget velkommen til at lægge en besked, så vender vi tilbage. Der kan gå op til 3 hverdage i forbindelse med besvarelse af mails.

 

5. LEVERING

Levering vil ske med PostNord, GLS, Bring eller Dao inden for normalt 2-3 hverdage.

Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. Der tages desuden forbehold for udsolgte varer.

Prisen for forsendelse af varer er:

  • Click & Collect (9,- DKK). Pakken afhentes på dit lokale apotek (2-3 hverdages leveringstid). Pakken skal afhentes indenfor 1 måned.
  • Bring Pakkeshop (29,95,- DKK). Du vælger selv hvilken Pakkeshop, du vil afhente fra, inden du bekræfter din bestilling
  • DaoHOME (39,95,- DKK) Din pakke leveres hjem til dig i postkassen eller ved din hoveddør. Max vægt 2,999 kg.
  • DaoSHOP (29,95,- DKK) Afhent din pakke i din lokale daoSHOP.
  • GLS Pakkeshop (29,95,- DKK). Du vælger selv hvilken Pakkeshop, du vil afhente fra, inden du bekræfter din bestilling.
  • GLS Erhverv (29,95,- DKK). Levering til erhvervsadresse.
  • GLS Hjemmelevering (39,95,- DKK). Pakken bliver leveret helt til døren på din private adresse.
  • PostNord med omdeling (39,95,- DKK). Pakken bliver leveret helt til døren på din private adresse.
  • PostNord uden omdeling (29,95,- DKK). Levering til dit lokale posthus. Pakken bliver ikke kørt ud, men kan afhentes på posthuset på leveringsdagen.

Ved køb for over 350,- DKK (efter et evt. medicintilskud er fratrukket) opnås fri fragt på alle ovenstående fragtmetoder.

Ved meget store pakker (over 5 kg) forbeholder vi os ret til at pålægge et yderligere gebyr, men i så fald kontakter vi dig først. Dette gælder også, hvis du får fri fragt som medlem af vores kundeklub.

Hvis prisen for den valgte medicin, i forbindelse med tilskudsberegning, kommer under grænsen for gratis levering (350,- DKK), forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr på 29,- DKK i fragtomkostninger. I så fald vil vi kontakte dig først.

Der leveres kun varer indenfor Danmarks grænser (dog ikke til Grønland og Færøerne).

 

6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa / Visa Electron
  • Mastercard
  • JCB
  • Maestro
  • MobilePay

Webshoppen er sikret med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer, du indtaster, kun kan ses af Nets (tidligere PBS), der håndterer alle elektroniske betalinger i Danmark.

Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra Lyngby Svane Apotek.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Hos os kan du benytte følgende internationale kortudstedere: Visa / Visa Electron og Mastercard, hvor udløbsperioden kan være op til 14 dage. Ved brug af MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Det er desuden ikke muligt at kombinere en grøn recept med et tilbud. Din pris vil blive justeret, når ordren behandles.

 

7. REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

I relation til lægemidler tilbyder Lyngby Svane Apotek omlevering efter reglerne i købeloven om mangler, hvis apoteket har udleveret et forkert lægemiddel eller ikke har tilgodeset substitutionsreglerne, dvs. ikke har tilbudt dig det billigste generiske lægemiddel.

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt via apotekeren.dk.

Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Lyngby Svane Apotek inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

Du returnerer varerne via vores returportal på https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren. Her bestiller du en returseddel og betaler returfragten til din returpakke.

Du bedes venligst beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Der modtages ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto.

Du vil altid få tilsendt en mail, når Lyngby Svane Apotek har modtaget en vare, der er sendt retur. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

8. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Lyngby Svane Apotek, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice via formularen - klik her eller på telefon: 40 20 28 18. Vi modtager telefonopkald hverdage kl. 08.30-14.30. Udenfor vores telefontider, henviser vi til formularen - klik her. Hvis vi er optaget og ikke kan besvare dit opkald, er du meget velkommen til at lægge en besked, så vender vi tilbage. Der kan gå op til 3 hverdage i forbindelse med besvarelse af mails.

 

9. ER DU I TVIVL

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at du retter henvendelse til Lyngby Svane Apotek via formularen - klik her eller telefon 40 20 28 18.

 

10. PRIVATLIVSPOLITIK

I denne privatlivspolitik beskrives, hvordan vi indsamler og bruger de personoplysninger, som du efterlader dig og/eller afgiver, når du besøger vores hjemmeside og anvender de forskellige services og funktioner, som vi tilbyder på hjemmesiden.

 

1. Indsamling og behandling af personoplysninger

Webshop

I forbindelse med køb på vores webshop behandler vi personoplysninger om dig. Vi behandler i den forbindelse oplysninger om dit navn, din e-mailadresse, din privatadresse og lignende identifikationsoplysninger, samt dine betalingsoplysninger.

Vi behandler dine oplysninger til følgende formål:

  • Gennemførelse af ordre
  • Bestilling af varen
  • Verificering af kunder med NemID ved køb af receptpligtig medicin
  • Fremsendelse af ordrebekræftelse
  • Fremsendelse af vare
  • Reklamationer
  • Returnering
  • Betalingsoplysninger i forbindelse med verificering og gennemførelse af betaling
  • Returnering
  • Oplysninger sendes krypteret og i overensstemmelse med branchestandarder

 

Retsgrundlaget for vores ovenstående behandling af dine personoplysninger er opfyldelse af den kontrakt, som du indgår med os ved køb på vores webshop, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

Vi vil ligeledes behandle dit personnummer (CPR-nr.) ved køb af receptpligtig medicin. Vores retsgrundlag er i den forbindelse databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1, da det følger af lovgivningen.

Når der indsamles følsomme personoplysninger via websitet, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles, hvorfor og hvordan de bliver brugt. Vi har i den forbindelse udarbejdet en samtykkeerklæring, som skal tiltrædes i forbindelse med oprettelse af en profil på mitapotekeren.dk. Herudover kan du, når du køber en vare via apotekeren.dk indirekte afgive følsomme oplysninger om din og din families sundheds- og helbredstilstand. Læs samtykkeerklæringen her. Retsgrundlaget er således dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a og artikel 9, stk. 2, litra a.

 

Kundeklubben Mitapotekeren.dk

Hvis du opretter en bruger på www.mitapotekeren.dk vil vi ligeledes behandle dine personoplysninger.

Vi behandler dine oplysninger til følgende formål:

  • Administration af brugerkonto
  • Sende dig særlige tilbud
  • Nyhedsbreve

Retsgrundlaget er dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a og opfyldelse af den kontrakt, som du indgår med os ved oprettelse af en brugerkonto jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

 

Nyhedsbrev

Vi bruger kun dine personlige oplysninger til markedsføringsmæssige formål, hvis du udtrykkeligt har givet dit samtykke. Du har altid mulighed for at angive, at du ikke fremover ønsker at modtage flere e-mails eller andre oplysninger fra os

 

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi dit navn og din e-mail med henblik på at kunne levere nyhedsbrevet til dig. Vores formål med dette er, at holde dig informeret om generelle nyheder, samt at sende dig markedsføring af vores egne produkter og tjenester.

Retsgrundlaget er dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

 

Kundeundersøgelser

Vi foretager diverse kundeundersøgelser med henblik på at forbedre vores services til dig. I sådanne tilfælde vil vi behandle dit navn, tlf. nr., e-mail, samt de svar du eventuelt måtte afgive i forbindelse med den relevante kundeundersøgelse.

Retsgrundlaget herfor er vores legitime interesse i at kunne udsende kundetilfredshedsundersøgelser (databeskyttelsesforordningens artikel 6 (1) (f))

 

2. Modtagere

I visse tilfælde overlades dine personoplysninger til andre databehandlere i form af vores samarbejdspartnere og leverandører, f.eks. it-leverandører, leverandører til håndtering af nyhedsbreve, markedsføringsbureauer, leverandører af betalingsservices og fragt.

Vi kan ligeledes videre dine oplysninger til andre dataansvarlige som eksterne tredjeparter, hvis vi tilpligtes, f.eks. være til politiet, SKAT eller andre offentlige myndigheder.

 

3. Tredjelande

Hvis dine personoplysninger overføres til dataansvarlige eller databehandlere, der er lokaliseret i lande uden for EU/EØS, herunder enheder i koncernen, der ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel være beskyttet af EU-Kommissionens standardbestemmelser. Du kan altid henvende dig til os for at få en kopi heraf.

 

4. Samtykke

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi i nogle tilfælde dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke. Vær opmærksom på, at du til enhver tid kan trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at kontakte os (se kontaktoplysninger nedenfor) eller ved at afmelde nyhedsbrevsservicen nederst i den relevante e-mail.

Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi stoppe behandlingen af dine personoplysninger, medmindre vi er berettigede eller forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger på andet grundlag, herunder i henhold til lovgivningen.

Tilbagekaldelse af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelse af samtykket.

 

5. Sikkerhed

Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau. Dermed gør vi vores bedste for at sikre dine personoplysningers kvalitet og integritet.

 

6. Opbevaring af dine personoplysninger

Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de formål, som fremgår ovenfor, eller til opfyldelse af forpligtigelser i henhold til dansk lov. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.

 

7. Dine rettigheder

Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen.

Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Derudover har du ret til berigtigelse af dine personoplysninger eller bede os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger.

Hvis du beder om det, vil vi slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig uden unødigt ophold, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, f.eks. hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav, eller hvis det er nødvendigt for at besvare en henvendelse fra dig.

Under visse omstændigheder kan du også anmode om, at vi giver dig en kopi af dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og anmode om, at vi transmitterer oplysningerne til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du velkommen til at kontakte os (se kontaktoplysninger i afsnit 8 nedenfor).

I forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder, beder vi dig give os tilstrækkelige oplysninger til, at vi kan behandle din henvendelse, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så vi kan identificere dig og svare på din anmodning. Vi vil svare på din henvendelse hurtigst muligt og senest inden for en måned.

Hvis du er uenig i den måde, som vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til, er du velkommen til at kontakte os. Du kan også indgive en klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5. Sal
1300 København K
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk

 

8. Links til andre hjemmesider mv.

Vores hjemmeside kan indeholde links til andre hjemmesider. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af andre hjemmesider (tredjeparts hjemmesider) eller for de procedurer sådanne tredjeparter har for indsamling og behandling af personoplysninger. Når du besøger en tredjeparts hjemmeside, bør du læse hjemmesideejerens privatlivspolitik og andre relevante politikker.

 

9. Ændringer af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden.

 

10. Dataansvar og kontakt

Hvis du ønsker, at vi opdaterer, berigtiger eller sletter de personoplysninger, som vi har registreret om dig, eller hvis du har nogen spørgsmål til denne privatlivspolitik, kan du kontakte de nedenfor angivne dataansvarlige:

 

For webshoppen:

Lyngby Svane Apotek
Lyngby Hovedgade 27
2800 Kongens Lyngby
Telefon: 40 20 28 18
E-mail: kontakt@apotekeren.dk

 

For nyhedsbreve, mitapotekeren.dk og cookies:

ApoWebShop A/S
CVR-nr. 33 87 07 36
Fruebjergvej 3
Boks 81
2100 København Ø
Telefon: 70 20 14 13
E-mail: apotekeren@apotekerenamba.dk

 

11. COOKIES

På apotekeren.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Klik her for at læse mere om brug af cookies

 

12. LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på apotekeren.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere apotekeren.dk.

 

13. BØRN OG UNGE UNDER 18 ÅR

Du skal være fyldt 18 år for at handle på apotekeren.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

 

14. KONKURRENCEBETINGELSER

apotekeren.dk baserer behandlingen af dine personoplysninger på vores legitime interesse i f.eks. at kunne kommunikere med dig og markedsføre os over for dig samt trække dig som vinder af en konkurrence på vores sociale medie profiler. Vi afholder løbende konkurrencer på vores profiler på sociale medier.

14a mitapotekeren

  • Hver måned trækker vi lod om 3 præmier blandt alle, der har tilmeldt sig kundeklubben i den forgangne måned.
  • Præmiens værdi varierer, men overstiger ikke 750 DKK pr. præmie. 
  • Præmien bliver afsendt af den pågældende præmieleverandør og sendes ikke til udlandet.
  • Vinderne bliver udtrukket ved lodtrækning blandt den forgangne måneds nye medlemmer.  
  • Vinderne trækkes den første uge i måneden og får direkte besked via e-mail.
  • Vinderne bliver annonceret på Facebook og Instagram. 
  • I tilfælde af manglende respons fra vinderne (manglende navn eller adresse på kundeprofil) forældes præmien d. 1 i den næstkommende måned.

14b Facebook

  • Facebook-konkurrencer afholdes ca. 5 gange pr. mdr. Der udloddes 1-10 præmier pr. konkurrence.  
  • Præmiens værdi varierer, men overstiger ikke 750 DKK pr. præmie. 
  • Præmien bliver afsendt af den pågældende præmieleverandør og sendes ikke til udlandet.
  • Vinderne bliver udtrukket ved lodtrækning blandt de deltagende, der lever op til betingelserne i den pågældende konkurrence.   
  • Vinderne udtrækkes 2-5 dage efter konkurrencens start. 
  • Vinderne bliver annonceret på Facebook 2-5 dage efter konkurrencens start. 
  • I tilfælde af manglende respons fra vinderne forældes præmien 14 dage efter, vinderne er trukket.

14c Instagram

  • Instagram-konkurrencer afholdes ca. 5 gange pr. mdr. Der udloddes 1-10 præmier pr. konkurrence.  
  • Præmiens værdi varierer, men overstiger ikke 750 DKK pr. præmie. 
  • Præmien bliver afsendt af den pågældende præmieleverandør og sendes ikke til udlandet.
  • Vinderne bliver udtrukket ved lodtrækning blandt de deltagende, der lever op til betingelserne i den pågældende konkurrence.   
  • Vinderne udtrækkes 2-5 dage efter konkurrencens start. 
  • Vinderne bliver annonceret på Instagram 2-5 dage efter konkurrencens start. 
  • I tilfælde af manglende respons fra vinderne forældes præmien 14 dage efter, vinderne er trukket.

14d Videregivelse til andre dataansvarlige og databehandlere

Konkurrencer på vores sociale medie-profiler sker i samarbejde med apotekeren.dks præmieleverandører. I tilfælde af at vi trækker dig som vinder af en konkurrence offentliggøres dit navn i opslagets kommentarfelt. Her beder vi dig om at sende os en besked via profilens indbakke, hvor du oplyser navn, leveringsadresse, e-mail og telefonnummer.

Når vi har modtager disse oplysninger videregives de til den pågældende præmieleverandør. Præmieleverandøren må udelukkende behandle vinderens personoplysninger med henblik på at levere den pågældende præmie til den af vinderen anviste leveringsadresse. Hverken i henhold til nærværende bestemmelse eller gældende markedsføringslovgivning, er leverandøren således berettiget til at behandle vinderens personoplysninger til brug for direkte markedsføring eller andre uforenelige formål. Leverandøren forpligter sig desuden til at behandle vinderens personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven. Det indebærer bl.a., at leverandøren er forpligtet til at slette vinderens personoplysninger, når disse ikke længere tjener et sagligt formål samt forpligtet til at informere vinderen om leverandørens behandling af personoplysninger.

Du kan læse om behandling af data på sociale medier her.

 

15. FORTRYDELSESRET

  • A. Den 14 dages fortrydelsesret
  • B. Sådan returnerer du varen
  • C. Er du i tvivl?

 

A. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. I forbindelse med julen, så er fortrydelsesretten udvidet. Fristen for at give besked og fristen for at sende varen retur skal ske inden d. 4. januar 2024. ​

Lægemidler er dog undtaget fra fortrydelsesretten, fordi der gælder særlige kvalitetskrav for lægemidler. Du skal derfor være opmærksom på, at du ikke kan gøre brug af din 14 dages fortrydelsesret ved køb af lægemidler på apotekeren.dk.

For at benytte din fortrydelsesret, skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter (eller d. 13. januar 2020), du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kontakt@apotekeren.dk eller på telefon: 40 20 28 18. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du kan hente standardfortrydelsesformularen her.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a)      har modtaget din vare,

b)      får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis,

c)      får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, dvs. PostNord), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage (eller 13. december 2020) fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage (eller d. 13. januar 2020) efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Lyngby Svane Apotek.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Lyngby Svane Apotek, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Lægemidler,
  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

 

B. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er to måder at returnere varen på:

  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
    • Vi beder dig om at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Lyngby Svane Apotek.
    • Vi beder dig om samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage returnere varen til Lyngby Svane Apotek.
    • Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt via apotekeren.dk.

Du returnerer varerne via vores returportal på https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren. Her bestiller du en returseddel og betaler returfragten til din returpakke.

I returpakken vedlægger du kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt via apotekeren.dk. Beløbet returneres ved bankoverførsel.

Alle varer, der returneres til Lyngby Svane Apotek, skal være forsvarligt indpakket. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice via formularen - klik her eller på telefon: 40 20 28 18.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, og det sker automatisk via vores returportal https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Har du returneret en vare, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Vi modtager telefonopkald i Lyngby Svane Apoteks åbningstid: Mandag – fredag kl. 08.30 – 14.30. Hvis vi er optaget og ikke kan besvare dit opkald, er du meget velkommen til at lægge en besked, så vender vi tilbage. Der kan gå op til 3 hverdage i forbindelse med besvarelse af mails.

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav, eller som er sendt uden porto.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Lyngby Svane Apotek, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

C. ER DU I TVIVL

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse via formularen - klik her eller telefon 40 20 28 18.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via formularen - klik her eller telefon 40 20 28 18.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Adresser
Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Tlf. 44 88 95 95
dkma@dkma.dk
www.laegemiddelstyrelsen.dk

Styrelsen for Patientsikkerhed
Finsensvej 15
2000 Frederiksberg
Tlf. 72 28 66 00
pob@patientombuddet.dk
www.stps.dk

Sundhedsstyrelsen
Islands Brygge 67
2300 København S
Tlf. 72 22 74 00
sst@sst.dk
www.sundhedsstyrelsen.dk

Patienterstatningen
Kalvebod Brygge 45, 4. sal
1560 København V
Tlf. 33 12 43 43
pebl@patienterstatningen.dk
www.pebl.dk

Danmarks Apotekerforening
Bredgade 54
1260 København K
Tlf. 33 76 76 00
apotekerforeningen@apotekerforeningen.dk
www.apotekernaevnet.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 41 71 50 00
kfst@kfst.dk
www.forbrug.dk

Forbrugerombudsmanden
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 41 71 51 51
forbrugerombudsmanden@kfst.dk 
www.forbrugerombudsmanden.dk

Datatilsynet
Borgergade 28, 5,
1300 København K. 
Tlf. 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
www.datatilsynet.dk

Få mere faglig viden her

Tilbage til toppen