Adresse til returvarer

Der er to måder at returnere varen på:

  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
    • Vi beder dig om at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Lyngby Svane Apotek.
    • Vi beder dig om samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage returnere varen til Lyngby Svane Apotek.
    • Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt via apotekeren.dk.

Du returnerer varerne via vores returportal på https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren. Her bestiller du en returseddel og betaler returfragten til din returpakke.

I returpakken vedlægger du kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede var Brugere er er købt via apotekeren.dk. Beløbet returneres ved bankoverførsel.

Alle varer, der returneres til Lyngby Svane Apotek, skal være forsvarligt indpakket. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice via formularen - klik her eller på telefon: 40 20 28 18.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, og det sker automatisk via vores returportal https://retur.pakkelabels.dk/apotekeren.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Har du returneret en vare, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Vi modtager telefonopkald i Lyngby Svane Apoteks åbningstid: Mandag – fredag kl. 08.30 – 14.30. Hvis vi er optaget og ikke kan besvare dit opkald, er du meget velkommen til at lægge en besked, så vender vi tilbage. Der kan gå op til 3 hverdage i forbindelse med besvarelse af mails.

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav, eller som er sendt uden porto.

For varer købt før den 6. januar 2020, skal der i forbindelse med reklamation, returnering og klager rettes henvendelse til Øster Jølby Apotek.  

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Lyngby Svane Apotek, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Få mere faglig viden her

Tilbage til toppen